Regulamin
Zimowych Mistrzostw Polski Teamów na IMP 2020
1.
Zimowe Mistrzostwa Polski Teamów na IMP OPEN (ZMPTIMP) i
Zimowe Mistrzostwa Polski Teamów na IMP do 5.0 WK (ZMPTIMP do 5.0 WK) mają na
celu wyłonienie Mistrzów i Wicemistrzów Polski w tych konkurencjach.
2.
Organizatorami ZMPTIMP 2020 są Elbląskie Stowarzyszenie
Brydża Sportowego oraz Polski Związek Brydża Sportowego.
3.
Mistrzostwa rozgrywane są w dniach 24-25 stycznia 2020
w ramach 23. Żuławskiego Międzynarodowego Kongresu Brydża Sportowego (Kongres).
4.
ZMPTIMP 2020 są imprezą otwartą.
5.
W ZMPTIMP mają zastosowanie odpowiednie przepisy PZBS.
6.
W turnieju mogą brać udział teamy 4-6 osobowe. Drużyna
mająca mniej niż 6 zawodników może dołączyć zawodnika najpóźniej przed
rozpoczęciem ostatniej rundy eliminacji.
7.
Okres reklamacyjny w myśl przepisu 79C1 MPB upływa: 10
minut po rozpoczęciu następnego meczu, a w przypadku ostatniego meczu
eliminacji, półfinału i piątego meczu finału 10 minut po wpłynięciu ostatniego
zapisu.
8.
Błąd w zapisie może być poprawiony po upływie okresu
reklamacyjnego zgodnie z przepisem 79C2 MPB za zgodą sędziego głównego. Taka
zmiana zapisu nie może wpłynąć na wydane dotąd nagrody, na rozpoczęte mecze.
Sędzia główny każdorazowo decyduje, czy taka zmiana może wpłynąć na nagrody
jeszcze niewypłacone, na klasyfikację długofalową kongresu, podział na grupy
czy zwycięstwo w meczu pucharowym.
9.
W związku z koniecznością rozstawienia teamów zapisy
kończą się 15 minut przed ogłoszoną godziną rozpoczęcia turnieju.
10. W
ZMPTIMP i ZMPTIMP do 5.0 WK rozgrywane są mecze sześciorozdaniowe (eliminacje) i pięciorozdaniowe (półfinały i finały).
11. Wynikiem
każdego meczu jest wynik w IMP, z tym że w każdym meczu można zdobyć najwyżej
32 IMP.
12. ZMPTIMP
zostaną rozegrane na dystansie 108 rozdań podzielonych na etapy:
a) Runda eliminacyjna.
Faza grupowa – teamy zostaną
podzielone metodą pętelkową według Rankingu na grupy sześciodrużynowe (możliwe
są grupy pięcio-, siedmio- i ośmiodrużynowe)
i rozegrają pięć meczów każdy z każdym w grupie (lub grupa na grupę).
Faza na dochodzenie – teamy z zachowaniem całego dorobku IMP rozegrają pięć meczów
na dochodzenie bez powtórzeń dotychczasowych spotkań (swiss). Pierwsze 16 drużyn awansuje do półfinału. Jeśli któraś z
drużyn zrezygnuje z udziału w półfinale, prawo gry przechodzi na następną
w kolejności.
b) Półfinał.
16 drużyn z zachowaniem 1/2 dotychczasowego dorobku
IMP rozegra sześć meczów na dochodzenie bez powtórzeń w tym etapie turnieju.
Pierwsze sześć drużyn awansuje do finału.
c) Finał.
6 drużyn z zachowaniem 1/2 dotychczasowego dorobku IMP
rozegra sześć meczów; pięć meczów każdy z każdym i dodatkową szóstą rundę
w zamkniętych dwuteamowych finałach o miejsca 1,
3 i 5.
13. ZMPTIMP do 5.0 WK:
a)
Udział w ZMPTIMP do 5.0 WK biorą te zespoły zgłoszone
do ZMPIMP, w których każdy z zawodników ma nie więcej niż 5.0 WK.
b)
Rundę eliminacyjną wszystkie teamy grają wspólnie (bez
podziału na OPEN i do 5.0 WK) (patrz pkt 8a powyżej).
c)
Finał: wchodzi 6 najlepszych drużyn do 5.0 WK, wg
kolejności po rundzie eliminacyjnej. Jeśli drużyna jest w pierwszej 16. po
rundzie eliminacyjnej, ma prawo wyboru, czy zagra w półfinale OPEN, czy finale
do 5.0 WK. Jeśli drużyna uprawniona do gry w finale do 5.0 WK zrezygnuje, to
prawo przechodzi na następną w kolejności. Drużyny zachowują ½
dotychczasowego dorobku IMP i zagrają 5 meczów bez powtórzeń i dodatkową
szóstą rundę w zamkniętych dwuteamowych finałach o
miejsca 1, 3 i 5
d)
Warunkiem przeprowadzenia finału ZMPTIMP do 5.0 WK jest
udział w eliminacjach przynajmniej 10-ciu drużyn spełniających warunki
z pkt a) powyżej.
14. W szczególnych przypadkach Sędzia Główny może
zadecydować o zmianie formatu rozgrywek w stopniu niezbędnym do sprawnego
przeprowadzenia zawodów.
15. Przy awansie do półfinału, finału jak i w klasyfikacji końcowej, jeśli
teamy mają tyle samo zaliczonych (czyli z ograniczeniem) IMP o wyższym miejscu
decyduje:
a)
więcej zaliczonych IMP przed ostatnią rundą,
b)
lepsza różnica zaliczonych IMP w danym etapie turnieju,
c)
wynik bezpośredniego meczu w danym etapie turnieju,
d)
bilans w IMP w bezpośrednich meczach we wszystkich
etapach turnieju,
e)
więcej zdobytych IMP (bez ograniczenia),
f)
losowanie.
16. Pierwsze trzy miejsca w każdej kategorii otrzymają przygotowane przez PZBS
medale.
17. Kary w IMP wynoszą 1, 2, 3 IMP oraz 6 IMP za „spalenie rozdania”. W
przypadkach szczególnych Sędzia Główny może zadecydować o innej karze.
18. Wszelkie sprawy sporne wynikłe w trakcie rozgrywek (również nieobjęte
niniejszym regulaminem) rozstrzyga Sędzia Główny.
19. Punkty klasyfikacyjne (PKL) i długofalowe (PDF):
Zgodnie z Regulaminem Klasyfikacyjnym PZBS czołowe miejsca w klasyfikacji
końcowej ZMPTIMP otrzymają krajowe punkty mistrzowskie (PM):
1. miejsce: 2 PM i 300 aPKL
2. miejsce: 1 PM i 240 aPKL
3. miejsce: 0.5 PM i 190 aPKL
Punkty długofalowe przyznawane są zgodnie z regulaminem Kongresu.
Warunkiem uzyskania, przez każdego z zawodników, PKL oraz PDF jest zagranie
minimum 25% rozdań granych przez dany team. Mecz oddany walkowerem uznaje
się za rozegrany, w którym każda drużyna może dowolnie wystawić skład.